Daha Sade Bir Hayat Ve Günlük...

Yağmurlar bastırınca bizde eve kapandık ana kız.... Neyse ki birkaç gündür daha iyi hava da parka gidemesek de dışarı çıkıyoruz; hem elışveriş hem gezmece derken iki saate yakın sokaklarda kalıyoruz.
Tabi birkaç gün evde kalınca ve enerjisini atamayınca bizim kız sarıyor, uyku saatleri şaşıyor. Gündüz daha geç yatıp gece de ona göre saati uzuyor....
Bu ara bende onunla geceleri yatıyorum ve sabahları biraz daha erken kalkmış oluyorum. 
Çok garip ama hem erken kalkmak istiyorum çünkü sabahın o saatlerini seviyorum hem gecenin sessiliğini seviyorum ki kendimi tanımlayacak olsam gece olurdu kesin. :)
İronik biliyorum ama öyle valla. Gece film izlemek, kitap okumak, not almak, günlük yazmak... hepsini gecenin sessizliğinde yapmayı seviyorumm. Hele bu aralar hiçbirini yapamıyorum neredeyse o yüzden erken yatınca bizim kız, ne yapacağımı şaşırıyorum.

Bugünde "anne markete gidelim mi?" diye sordu Umay. Tamam Kızım dedim ve hazırlanıp çıktık. Bu aralar sanıyorum 3 yaş böyle bişey... ne gözlüksüz nede çantasız çıkmıyor. :)
Bide kırmızı yağmur çizmelerini giymeden... Hava güzel de olsa, kıyafetine uymasa da ilk işi yapmur çizmelerini çıkartmak.. Bide yanlışlıkla "bot" derseniz aman Allah'ım.. ( sanırım çocuk olmanın en güzel yaları bu halleri)
"anneeeeee bunlar bot değil yağmur çizmeleriiii"
diye uyarıyor. Biraz kavramlar konusunda titiz. Biz ona nasıl dediysek sonrası muhakkak aynı terimleri kullanıyor, aldığı şeyi de yine aynı yerine koymak gibi bir huyu var...

Tabi gün içinde hem sokağa çıkıp hem evde etkinlik yaparsak belirli saatten sonra koltuğa yerleşiyor.. o aralarda da ben ya hemen kitap okuyorum yada uyumasını bekliyorum. Bitirdiğim kitaplar hem öykü hemde ince olunca iki günde 5 kitap bitirmiş oldum. Aman Allah'ım nasıl mutlu oldum anlatamam size. :))))

 Bu kitap bitti... Gerçekten de içinde çok güzel bilgiler var. Özellikle vurguladığı; zaten hayatımız koşturmalı gidiyor eve geldiğinizde biraz nefes alın ve daha sade yaşayın. Çocuklarınız için başladığınız bu daha sade hayat zamanla sizin de hayatınızı düzene sokuyor.
Birde aslında çocukların çok oyuncakdansa koşup, oynamaya enerji atmaya ihtiyaçları olduğunu, hepimizin bilfiği ama uygulamakda zorlandığı tv izletmenin belirli bir yaşa kadar hiçbir faydası olmadığını; sofraya beraber oturup yemek yemenin çocuklar üzerinde olumlu etkileri olduğunu vs.. anlatıyor...







.


 Mutluluğa Bir Kala Agnes Ledig kitabı...Bir arkadaşım önerdi ve okumam için ödünç verdi. Kitabı okurken öyle bir akıyor ki yazılar sanki sizde onun içindesiniz. Yer yer kzıdım kıza, bu kadarda olmaz dedim, sonlarına doğru ağlayarak okudum... Çünkü bie annenin evladı ile verdiği bir sınav vardı;  benim de annemle geçirdiğimiz hastane günleri geldi aklıma.... hem ağladım hem okudum...
Velhasıl benim için güzel bir ara kitap oldu.



Sait Faik Abasıyanık'a ait ilk 5 kitabı bitirdim. Hem incelerdi hem akıcı bir öykü tekniği olması sebei ile bittiler... Yoksa iki günde nerde bu kadar kitap bitirmek... :) Belki bir gün olur....

Yazarmız kesinlikle aylak adamlığa yatkın, bilmeyeniniz yoktur sanıyorum. Tabi Türk Edebiyatının klasiklerini okul zamanı okumuştum ama çoğu aklımda kalmamış bile.
Bence bazı klasik kitapları çok genç yaşta değilde zamanla okumak gerekiyor.

Hem ada aşığı hem İstanbul'un karanlık, ücra köşelerine aşık bir adam Sait Faik....
Ve kendi insanını öyle güzel döküyor ki öykülere...
Okumayanınız varsa ara kitaplar olarak okuyun ve sizde o öykülerle dalıp gidin...

İyi geceler...


Yorumlar

  1. Gecenin sessizliğini ben de çok severim ve her ne hikmetse saat 11-12 den sonra nasıl bir enerji geliyorsa bana kıpır kıpır oluyorum... Sonra sabah kazınıyorum yataktan o ayrı mesele :)))

    Güzel kitaplar bitirmişsin, harikasın : Ben bu aralar kitap okuyamıyorum... Kitap okuyamayınca, filmlere dadandım bende...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Şebnem'cim. 😊 film izlemeyi de çok severim, ayrı bir keyifli. 🎥
      Eğer zamanım çoksa film izliyorum ama kısıtlı ise kitap okuyorum. 😊
      İyi geceler.

      Sil
  2. Ah nasıl özendim size. Biz de böyle olacağız mı kızımla? Tabi önce bi doğup, biraz ele avuca sığıp, büyümesi lazım. Off hayat çok zor :) sabah ve gece vakitlerin için şöyle bir çözüm buldum; öğlenleri uykuya yat sen de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz mısın olacaksınız tabi Dilek'cim. 😊 Öncelikle Rabbim sağlıkla bi avazda kucağına almayı nasip etsin. 🙏🏼
      Hayat zor ama bebeğinin bşr gülüşü herşeye bedel olacak inan. Bir ara bende yatıyordum dediğin gibi öğlenleri. Şu sıralar ise sessizlikle ödüllendiriyorum kendimi. 😊
      İyi geceler Dilek'cim.

      Sil
  3. Okumak bizim gibi küçük çocuklu anneler için adeta bir terapi değil mi? Daha çok okuyabileceğimiz günlerin biran önce gelmesi dileğiyle.
    Daha Sade Bir Hayat kitabı sayesinde oyuncak konusunda kendimi frenleyebiliyorum. Keşke hayatımızın her alanında uygulayabilsek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde nasıl bir terapi anlatamam. 😉
      Kitap çok faydalı gerçekten de. Uygulaması bazen zor olsa da devam etmekte fayda var Burcuuuuk. 😊
      İyi geceler.

      Sil
  4. gecenin sesizliğini sevsem de gece yaşayamayanlardanım , zira dünya bana göre akmıyor mecbur erken kalkılacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh o zaten erken kalkma mecburiyetleri olmasa.. sanırım direk gecede yaşardım. :)
      İyi ve keyifli haftalar Kitap Eylemi. :)

      Sil
  5. Gülşah ben de tam gündüz kadınıyım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eee oda gerek Gamzem. Kimimiz gündüz kimimiz geceyiz anladığım kadarı ile.
      Sevgiyle öpüyorum seniiiiii canım.

      Sil
  6. Merhaba 🙋 Sade yaşam konusunda yazınızda verdiğiniz faydalı bilgiler için teşekkür ederim. 💚 Yaklaşık 2 senedir, sade yaşamı ben de hayatıma uygulamaya ve oluşturduğum bu sade düzeni korumaya çalışıyorum. ‘’Daha Sade Bir Hayat’’ kitabıyla ilgili yazmış olduğum blog yazıma https://www.tarz2.com/daha-sade-bir-hayata-ne-dersin linkinden ulaşabilirsiniz. 👐 Yazılarınızın devamının gelmesi dileklerimle, keyifli okumalar dilerim.

    twitter.com/bektasogluebru
    instagram.com/bektasogluebru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hoş geldiniz sayfama. Teşekkürler size de iyi yazmalar.
      Uğrayacağım sayfanıza 😊
      İyi akşamlar

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi