Damızlık Kızın Öyküsü ...

Damızlık Kızın Öyküsü kitabını duymuş ve PDF olarak indirmiştim.
Aslında pek sıcak bakmıyordum tabletten kitap okumaya, bu yüzden hep erteledim kitabı okumayı sanıyorum.

Sonra başladım ve bi baktım ki kitap yeniden basılmaya başlanmış.
Aslında kült kitaplardan biri.
Yazarın kalemi çok sağlam. Nasıl olmuşta bunca zaman basılmamış hayret verici doğrusu...
Birde üstüne üstlük sahaflarda yüksek rakamlara satılıyormuş...
Efenim kitap 1985 yılında Margaret Atwood tarafından yazılmıştır. 
Kitapta yazar aynı zamanda feminist yönünü de vurgulamıştır.
Ama en çok konusu ve anlatım dili müthiş.
Kitabı genellikle geceleri okuduğumdan bittikten sonra yatınca da aklımda hep bu kitap ve konusu kaldı. Kadınların ikinci sınıftan beter muamele görmesi, yüksek rütbeli askerlere doğurganlığı olan kadınların sunulması ve erkeğin eşi tarafından bu kadınlara hükümler verilmesi......kendilerini belirleyici renklerde kıyafetleri giydirilmeleri...vs...

Bu arada kitap Distopya kitap olarak geçiyor.
Her ne kadar karanlık, üzücü bir konusu olsada okurken hem kızıyor hemde anlatan kadının cesaretini takdir ediyorsunuz.
 Kadınların okuması, yazması yasak, fazla konuşması yasak, gezmesi, süslenmesi yasak... sadece sunulan erkeğe vücudunu sunacak ve onlara bebek verecek... yoksa kolonilere gönderiliyor yada fahişe olarak sunuluyorlar vs...

Nette kitapla ilgili çok detay var. Yeniden basımı olduğundan çokda açıklama yapmak istemiyorum..

Ama bu kadının kitabını mutlaka ama mutlaka okuyun....

Yakın zamanda bu kelimeyi çokca duymaktaydım ama anlamını bilmiyordum. O yüzden burda sizinle de paylaşmak istiyorum....

Distopya, genellikle ütopik bir toplum anlayışının anti-tezini tanımlamak için kullanılır. Distopik bir toplum otoriter – totaliter bir devlet modeli ya da benzer bir başka baskıcı sistem altında karakterize edilir. Kelime ilk defa John Stuart Mill tarafından kullanılmıştır. Filozofun Yunanca bilgisi göz önüne alınırsa, kelimeyi “ütopyanın tersi” olarak değil, “kötü bir yer” anlamında kullandığı anlaşılır. Yunanca bir ön-takı olan dys/dis, “kötü”, “hastalıklı” ya da “anormal” anlamını taşır. ou takısı ise “yok”, “değil” anlamını taşır ki, ütopya (outopia) Yunanca’da “olmayan yer” demektir. Aslında ütopya, “güzel yer” anlamına gelen Eutopia ‘ya bir gönderme yapar (eu öntakısı “iyi, güzel” anlamı katar). Yani distopya ile ütopya, dysphoria ile euphoria ‘nın birbiriyle karşıt olduğu gibi karşıt değildir.

Bu kitabı filme de çevirmişler. Hatta sanıyrum dizisi başlayacakmış.



Margaret Eleanor Atwood 18 Кasım 1939 doğumlu Кanadalı yazar, şair, eleştirmen, denemeci ve feministtir. Yakın tarihin en onur duyulan kurgu yazarları arasında gösterilir. Arthur C. Clarke ve Prince of Asturias Edebiyat ödüllerini kazanmıştır. Aynı zamanda Ьeş kez Booker Odulleri listesinde yer almis, birini kazanmış ve yedi kez The Governor General's finalisti olmuş ve iki kez kazanmıştır. Daha çok roman yazarı olarak tanınmıştır. Aynı zamanda günümüze kadar 15 tane şiir kitabı yayınlanmıştır ve bu alanda da ödül sahibidir. sozkimin.com Şiirlerini gençken ilgi duyduğu efsane ve peri masallarından esinlenerek yazmıştır. Atwood aynı zamanda Tamarack Review, Harper's, CBC Anthology, Ms. Saturday Night, Playboy ve bunun gibi birçok dergide kısa hikâyeler yazmıştır.

Atwood, Kör Suikastςi (The Blind Assassin) adlı romanıyla 2000 Booker Ödülü'nü kazandı.

Yorumlar

  1. Tabletten kitap okuyamıyorum maalesef, hem gözüm görmüyor hem de ne biliyim kitap kokusunu almıyorum ya okumuşum gibi gelmiyor...

    Kitabın yeni basımı çıkacak madem, güzel bir konu, okunur diyorum ben de... Okuduğumda ses veririm hatta ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konuda çok haklısın Şebnem. Tabletten okuyunca kitaba dokunduğunda aldığın hissiyat olmuyor. Ki bende sevmeyen biriydim ama bazı kitaplar için iyi oluyormuş. Mesela bu kitap için :)
      Artık biraz daha sıcak bakıyorum okuyuculara.
      Kitabı muhakka oku derim yazarın değindiği konu ve anlatımı çook iyiydi.
      Bekliyorum yorumunu iyi çalışmalar :) ♥

      Sil
  2. Bence de okunmalı.Konusunu okuyunca daha da meraklanıp bir de netten baktım.Fantastik gibi ama gerçek.Sayende Distopya terimini de öğrenmiş oldum.Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek. Bende bu kitap sayesinde öğrendim. :)
      İyi haftalar.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi